Csordásné Dr. Rónyai Erika jól ismeri a Solanie termékeket. Miért is ne lenne így, hiszen már több mint 5 éve foglalkozik a termékek fejlesztésével, a receptúrák korszerűsítésével és a termékdokumentációkkal. Erikát, a Solanie termékek kutatási és fejlesztési igazgatóját, a márka múltjáról, jelenéről és jövőjéről kérdeztük.
A Solanie termékek fejlesztése nagyon összetett és időigényes feladat. Amikor bekapcsolódtam a fejlesztési folyamatokba 56 termékből állt a portfólió. Ez mára 180 terméket jelent a különféle csomagok nélkül. A termékek gyártásához több mint 300 összetevőt használunk fel.
Fejlesztési célunk, hogy a Solanie termékeket a lehető legszélesebb szakmai kör számára felhasználhatóvá tegyük, ezért különösen odafigyelünk arra, hogy az új fejlesztésű termékek a Solanie hagyományait megőrízve, a lehető legteljesebb mértékben megfeleljenek a velük szemben megfogalmazott modern, összetett szakmai igényeknek.
„A termékek gyártásához több mint 300 összetevőt használunk fel.”
Kedvenc feladatom a hatóanyagok kiválasztása és a termékek formulázása. Több, mint 13 éve foglalkozok termékfejlesztési feladatokkal, ezért számos neves hatóanyag-gyártóval vagyok kapcsolatban. A gyártókat vagy én keresem meg az éppen aktuális fejlesztési igényeinkkel kapcsolatban, vagy ők küldenek tájékoztatást a legújabb, „szebbnél szebb” hatóanyagaikról, kutatási eredményeikről.
A Solanie termékek fejlesztésénél minden esetben elsődleges szempont olyan jól dokumentált hatóanyagok kiválasztása, amelyek a leghatékonyabban támogathatják a kozmetikusok szakmai munkáját, és amelyekkel jó minőségű, kedvező ár/érték arányú termékek formulázhatóak. Szeretek alkotni, újat létrehozni, ezért nagyon szívesen veszek részt a laborkeverési munkákban is.
„…elsődleges szempont olyan jól dokumentált hatóanyagok kiválasztása, amelyek a leghatékonyabban támogathatják a kozmetikusok szakmai munkáját…”
Bázis összetevők közé sorolható az aloelé, a panthenol, az allantoin és a különböző növényi kivonatok, de a hialuronsav, a kaviárkivonat és az aranyoldat is fontos összetevője különböző termékcsaládoknak.
Csak egy terméket nehéz lenne kiemelni, hiszen több kedvenc termékem is van. Ilyenek pl. a Solanie Argán növényi őssejtes termékek, a VitaWhite fehérítő és anti-aging termékek, a Mangó-rizs AHA arcradír, és még folytathatnám a sort.
Az elmúlt hónapokban sok időt kellett fordítani az angol nyelvű termékdokumentációk elkészítésére, hiszen a termékcsalád forgalma dinamikusan növekszik az exportpiacokon. Szeretnénk termékeinket külföldi szakmai iskolákhoz is eljuttatni, ezért ahhoz, hogy ez a folyamat elindulhasson, rendelkeznünk kell a megfelelő tartalmú termékdokumentációval, illetve a külföldi országba be is kell jelenteni a kozmetikai termékeket.
A kozmetikai ipar egyik legfontosabb feladata az emberi egészség fokozott védelme, illetve a kozmetikumok biztonságos felhasználásának megteremtése. A fogyasztók biztonságával foglalkozó tudományos bizottság (SCCS) időszakonként újraértékeli a korlátozás alá eső összetevőket pl. érzékenyítő hatásuk miatt, és ennek megfelelően módosítja a rendeletet.
Sokan még nem tudják, hogy néhány év múlva nőni fog a címkén feltüntetendő allergén illatösszeteveők száma (jelenleg 26 allergén összetevő helyett több, mint 80 összetevő is lehet, amit a címkén szerepeltetni kell). Az új európai kozmetikai rendelet az állatok védelmét is szem előtt tartja az állatkíséretek általános tiltásával. A Solanie termékek állatkísérlet mentesek, így ezen jelölés is hamarosan fel fog kerülni a csomagolásokra.
„A Solanie termékek állatkísérlet mentesek, így ezen jelölés is hamarosan fel fog kerülni a csomagolásokra.”
A Solanie termékek fejlesztésénél a kezdetektől fogva tudatosan ügyelünk arra, hogy a termékek hatóanyagai a hatásossághoz szükséges koncentrációban, ugyanakkor a hatóanyagok és a segédanyagok a bőr által jól tolerálható mennyiségben legyenek beletervezve a formulákba. A Solanie jövőjét nézve célunk, hogy a Solanie márka a kozmetikus szakmában minél jobban ismertté váljon, és elnyerje a prémium termékekkel dolgozó kozmetikus szakemberek bizalmát is.
A Solanie márka erőssége, hogy a személyre szabott kabinkezelésekkel látványos eredmények érhetőek el, melyek megőrzésére otthoni használatra a bőrtípusnak megfelelő lakossági termékeket ajánlunk. A jövőre nézve több termékfejlesztési ötletünk is van, de ez egyelőre maradjon titok.
„…ügyelünk arra, hogy a termékek hatóanyagai a hatásossághoz szükséges koncentrációban, a bőr által jól tolerálható mennyiségben legyenek beletervezve a formulákba.”